Coördineren van het verkrijgen van de voorraadkosten en/of productiekosten, in samenwerking met Engineering (waar nodig), voor het opstellen van offertes voor alle aanvragen;
Het aanmaken van quote nummers door de relevante informatie in TRMS in te voeren en alle informatie op te slaan in het offertedossier en orderbevestigingen te genereren, in overeenstemming met de richtlijnen voor contractbeoordeling en de bedrijfsvoering;
Het samenstellen en documenteren van relevante informatie in de spread sheet voor de kostenanalyse van de opdracht om een nauwkeurige kostenraming op te stellen;
Offertes opstellen in een consistente en ervoor zorgen dat ze tijdig worden verstuurd;
Coördineren en uitvoeren van alle administratieve vereisten om te voldoen aan de dagelijkse behoeften van de klant, zowel intern als extern, voor het verwerken van de verkooporders van de producten en het opvolgen van de status van de orders;
Pre-kwalificatie en vragenlijsten voor leveranciers invullen en ervoor zorgen dat er consistente en accurate informatie wordt gedeeld;
Updaten en onderhouden van de Estimating Group’s “Queue” over TRMS en opvolgen van alle openstaande vragen met de districten/landen/entiteiten;
Bijwonen van vergaderingen met de Service Lines, Operations, entiteiten om eventuele afwijkingen/aannames voorafgaand aan de offertevoorbereiding te bespreken, zodat de offerte voldoet aan de policies van onze klant en voldoet aan de verwachtingen van de klant;
Verkrijgen van de juiste goedkeuringen van SL en Ops door middel van de aanmeldingsprocedure voor alle offertes waarvoor een dergelijke invoer nodig is;
In nauwe samenwerking met het Global Quotation Team, SL en de entiteiten het calculatie- en offerteproces continu verbeteren;
De contractdetails beoordelen die relevant zijn voor het bedrijf om in het kader van het contract te leveren, in combinatie SL, de districten en ondersteunende diensten zoals Engineering en Productie;
Samenwerken met Productie en het District om marketingbehoeften te inventariseren en te implementeren, ter bevordering van de verkoop van producten;
Actualiseren, onderhouden en het aanspreekpunt zijn voor bedrijfsinformatie voor online abonnementsactiviteiten;
Flexibel zijn en alle taken binnen uw vaardigheden en mogelijkheden uitvoeren;
Contact opnemen met klanten op een laagdrempelige, vriendelijke en behulpzame manier en met een nauwgezette opvolging.
Actief promoten van de kernwaarden binnen alle op werk gebaseerde activiteiten.
Wat verwachten wij?
Uitstekende schriftelijke en verbale communicatieve vaardigheden in Nederlands en Engels
Gestructureerd, met het vermogen om prioriteiten te stellen en deadlines te halen
Sterke teamspeler met een proactieve, nauwkeurige en enthousiaste aanpak
Zeer goede computervaardigheden, met name in MS Excel en Word
Goed inzicht in de rechtsbeginselen en oprechte belangstelling voor commerciële, juridische en zakelijke aangelegenheden
Een diploma in een relevant vakgebied en/of eerdere ervaring in een vergelijkbare functie is wenselijk
Analytische vaardigheden en/of eerdere ervaring in een omgeving waarin met gegevens, zoals spreadsheets en databases, wordt gewerkt.
Wat bieden wij?
Het betreft hier een project van minimaal 6 maanden, wellicht langer.
Starten op korte termijn
Salaris in overleg, mede afhankelijk van ervaring.
Heb je nog vragen neem dan gerust contact met ons op.
Heb je interesse in deze vacature solliciteer dan direct!
Over de werkgever
Onze klant is specialistische industriële dienstverlener in o.a. de metaalsectoren en de (petro-) chemische industrie. Zij bieden diensten aan in onder andere Industriële Lekdichting, Onsite Machining, Hot Tapping, Emission Control en Valve Repair.